Fagforbundet (2018)
Fagforbundet (2018)
Fagforbundet (2018)
videreutvikling av visuell identitet
illustrasjon
nettsted
Fagforbundet er landets største arbeidstakerorganisasjon med over 400 000 medlemmer og en del av LO. Briefen var å rydde opp i et fragmentert og uoversiktlig nettsted, samt oppdatere og modernisere den visuelle identiteten.
Fagforbundet er landets største arbeidstakerorganisasjon med over 400 000 medlemmer og en del av LO. Briefen var å rydde opp i et fragmentert og uoversiktlig nettsted, samt oppdatere og modernisere den visuelle identiteten.
Fagforbundet er landets største arbeidstakerorganisasjon med over 400 000 medlemmer og en del av LO. Briefen var å rydde opp i et fragmentert og uoversiktlig nettsted, samt oppdatere og modernisere den visuelle identiteten.
Formspråket i den eksisterende logoen ble utgangspunkt for en serie illustrasjoner som representerte ulike yrkesgrupper og temaer. Hver illustrasjon har utspring i en linje som både kan representere samhold og tilhørighet, men også brukes til å skille ulike typer innhold i en layout.
Formspråket i den eksisterende logoen ble utgangspunkt for en serie illustrasjoner som representerte ulike yrkesgrupper og temaer. Hver illustrasjon har utspring i en linje som både kan representere samhold og tilhørighet, men også brukes til å skille ulike typer innhold i en layout.
Formspråket i den eksisterende logoen ble utgangspunkt for en serie illustrasjoner som representerte ulike yrkesgrupper og temaer. Hver illustrasjon har utspring i en linje som både kan representere samhold og tilhørighet, men også brukes til å skille ulike typer innhold i en layout.
En ny fargepalett ble utviklet med utgangspunkt i fagforbundets rødfarge, sammen med en ny beige bakgrunnsfarge og aksentfarger til illustrasjonene. Fagforbundet består av lokallag over hele landet som trenger å kunne lage og printe sitt eget profilmateriell. For å unngå problemer med fontlisenser valgte vi Google-fonten "Source Sans".
Prosjektet ble gjennomført for Netlife, i samarbeid med: Are Halland, Joao Doria, Ellisiv solskinnbakk, Knut Brobakken og Anne-Merethe Pedersen.
En ny fargepalett ble utviklet med utgangspunkt i fagforbundets rødfarge, sammen med en ny beige bakgrunnsfarge og aksentfarger til illustrasjonene. Fagforbundet består av lokallag over hele landet som trenger å kunne lage og printe sitt eget profilmateriell. For å unngå problemer med fontlisenser valgte vi Google-fonten "Source Sans".
Prosjektet ble gjennomført for Netlife, i samarbeid med: Are Halland, Joao Doria, Ellisiv solskinnbakk, Knut Brobakken og Anne-Merethe Pedersen.
En ny fargepalett ble utviklet med utgangspunkt i fagforbundets rødfarge, sammen med en ny beige bakgrunnsfarge og aksentfarger til illustrasjonene. Fagforbundet består av lokallag over hele landet som trenger å kunne lage og printe sitt eget profilmateriell. For å unngå problemer med fontlisenser valgte vi Google-fonten "Source Sans".
Prosjektet ble gjennomført for Netlife, i samarbeid med: Are Halland, Joao Doria, Ellisiv solskinnbakk, Knut Brobakken og Anne-Merethe Pedersen.