Confrere: markedsføring (2019)

Confrere: markedsføring (2019)

grafisk design

redaksjonell design

Confrere: markedsføring (2019)

grafisk design

redaksjonell design

Confrere er et verktøy for profesjonelle videosamtaler, spesielt for leger, men også psykologer, konsulenter og lærere.

En av strategiene vi benyttet i Confrere, var innholdsmarkedsføring rettet mot leger. Dette inkluderte blant annet egne landingssider for leger og sykehus, samt artikler med tips og veiledning om hvordan de kan integrere videosamtaler i sin daglige praksis.

For å nå målgruppene direkte og skape gjenkjennelse, utviklet vi spesifikke personaer for hvert yrke, illustrert av Bjørn Brochmann. Blant dem var legen Lisa, konsulenten Janelle og pasienten Gustavo.

Confrere er et verktøy for profesjonelle videosamtaler, spesielt for leger, men også psykologer, konsulenter og lærere.

En av strategiene vi benyttet i Confrere, var innholdsmarkedsføring rettet mot leger. Dette inkluderte blant annet egne landingssider for leger og sykehus, samt artikler med tips og veiledning om hvordan de kan integrere videosamtaler i sin daglige praksis.

For å nå målgruppene direkte og skape gjenkjennelse, utviklet vi spesifikke personaer for hvert yrke, illustrert av Bjørn Brochmann. Blant dem var legen Lisa, konsulenten Janelle og pasienten Gustavo.

Confrere er et verktøy for profesjonelle videosamtaler, spesielt for leger, men også psykologer, konsulenter og lærere.

En av strategiene vi benyttet i Confrere, var innholdsmarkedsføring rettet mot leger. Dette inkluderte blant annet egne landingssider for leger og sykehus, samt artikler med tips og veiledning om hvordan de kan integrere videosamtaler i sin daglige praksis.

For å nå målgruppene direkte og skape gjenkjennelse, utviklet vi spesifikke personaer for hvert yrke, illustrert av Bjørn Brochmann. Blant dem var legen Lisa, konsulenten Janelle og pasienten Gustavo.

En utfordring ved markedsføring mot helsepersonell er at de ikke tilbringer mye tid på nettet i løpet av arbeidsdagen. Nettannonsering viste seg derfor å være lite effektivt. Vi måtte dra til der de var – på legekontoret. Vi begynte derfor å tilby fysiske demoer og produsere trykksaker som vi kunne dele ut eller sende. Dette førte blant annet til brosjyren "videokonsultasjoner i fastlegepraksisen" som samlet alle artiklene fra innholdsmarkedsføringen.

En utfordring ved markedsføring mot helsepersonell er at de ikke tilbringer mye tid på nettet i løpet av arbeidsdagen. Nettannonsering viste seg derfor å være lite effektivt. Vi måtte dra til der de var – på legekontoret. Vi begynte derfor å tilby fysiske demoer og produsere trykksaker som vi kunne dele ut eller sende. Dette førte blant annet til brosjyren "videokonsultasjoner i fastlegepraksisen" som samlet alle artiklene fra innholdsmarkedsføringen.

En utfordring ved markedsføring mot helsepersonell er at de ikke tilbringer mye tid på nettet i løpet av arbeidsdagen. Nettannonsering viste seg derfor å være lite effektivt. Vi måtte dra til der de var – på legekontoret. Vi begynte derfor å tilby fysiske demoer og produsere trykksaker som vi kunne dele ut eller sende. Dette førte blant annet til brosjyren "videokonsultasjoner i fastlegepraksisen" som samlet alle artiklene fra innholdsmarkedsføringen.

Et annet aspekt var å hjelpe legene med å informere pasientene om muligheten for videokonsultasjoner. Til dette formålet laget vi plakater, flyers og innlegg til sosiale medier som kunne brukes på og av legekontoret.

Markedsføringen med trykksaker bidro til gjenkjennelse og styrket vår posisjon i det norske helsemiljøet. Da behovet for videosamtaler oppsto var Confrere en av aktørene som bransjen husket og tok i bruk.

Et annet aspekt var å hjelpe legene med å informere pasientene om muligheten for videokonsultasjoner. Til dette formålet laget vi plakater, flyers og innlegg til sosiale medier som kunne brukes på og av legekontoret.

Markedsføringen med trykksaker bidro til gjenkjennelse og styrket vår posisjon i det norske helsemiljøet. Da behovet for videosamtaler oppsto var Confrere en av aktørene som bransjen husket og tok i bruk.

Et annet aspekt var å hjelpe legene med å informere pasientene om muligheten for videokonsultasjoner. Til dette formålet laget vi plakater, flyers og innlegg til sosiale medier som kunne brukes på og av legekontoret.

Markedsføringen med trykksaker bidro til gjenkjennelse og styrket vår posisjon i det norske helsemiljøet. Da behovet for videosamtaler oppsto var Confrere en av aktørene som bransjen husket og tok i bruk.

Arbeidet over ble utført i samarbeid med Ida Aalen, Anja Regine Schönhaug, Rivkah Gevinson og Jayne Mast. Med illustrasjoner av Bjørn Brochmann.

Arbeidet over ble utført i samarbeid med Ida Aalen, Anja Regine Schönhaug, Rivkah Gevinson og Jayne Mast. Med illustrasjoner av Bjørn Brochmann.

Arbeidet over ble utført i samarbeid med Ida Aalen, Anja Regine Schönhaug, Rivkah Gevinson og Jayne Mast. Med illustrasjoner av Bjørn Brochmann.